MAMOGRAFİ VE MEME ULTRASONOGRAFİSİ

Mamografi: Memenin rontgen ışınları ile görüntülenmesidir. Meme dokusu iki yönden (alt-üst ve sağ-sol olmak üzere) sıkıştırılarak rontgen filmleri elde edilir. Mamografi hem herhangi bir şikayeti olmayan hastalarda tarama amaçlı olarak hem de meme ile ilgili şikayetleri olan hastalarda tanı konulması için kullanılmaktadır. Mamografi ele gelen kitlelerde kitlenin özelliklerinin belirlenmesi ya da ele gelen kitlesi olmayan hastalarda küçük kitlelerin veya meme kanseri açısından önemli bir bulgu olan kireçlenme alanlarının varlığının tespit edilmesi açısından önem taşır.   Mamografi erken meme kanseri teşhisinde çok önemli bir rol oynar. Mammografi meme dokusundaki değişiklikleri kadının kendisi ya da doktoru tarafından hissedilemeyecek haldeyken bile görüntüleyebilir. Mammografinin esas önemi budur.  50 yaşın üzerindeki kadınlarda bulunan meme kitlelerinin %90’ının hissedilebilir büyüklüğe ulaşması için en az 2 yıl geçmesi gerekmektedir. Bu dönemde  ele gelmeyen kitleler mammografi ile saptanabilmektedir. Bu nedenle mammografi hayat kurtarıcı bir görüntüleme yöntemidir. Meme kanseri erken teşhis edilirse büyük oranda (%80-90 arası) tedavi edilebilir bir hastalıktır.mammografi ile ilgili görsel sonucu

Meme Ultrasonografisi:  Ultarasonografi ses dalgalarının yansıması ile görüntü elde edilmesidir. Radyasyon içermediği için gebelerde de güvenle uygulanabilmektedir. Mamografiye yardımcı tanı yöntemi olarak ve 40 yaş altı kadınlarda meme dokusu yoğun olduğu için tarama ve tanı amaçlı olarak kullanılmaktadır.  Aynı zamanda ele gelmeyen ve mamografi-meme ultrasonu ile saptanan kitlelerde, biyopsi öncesinde kitlenin lokalizasyonun tel ile işaretlenmesinde kullanılmaktadır.meme ultrasonografisi ile ilgili görsel sonucu